گوجه فرنگی به دلیل داشتن ویتامین A، C و E و پتاسیم به عنوان یکی از بهترین ماسک ها شناخته شده است، بنابراین اگر به دنبال پوستی درخشان و زیبا هستید می توانید از ترکیب های طبیعی گوجه فرنگی استفاده کنید در ادامه مطلب شما را با چند ماسک گوجه فرنگی آشنا خواهیم کرد.

ماسک طبیعی گوجه فرنگی

انواع ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی در تنگ کردن منافذ پوست و همچنین درخشش و لطافت پوست و از بین بردن جوش و آکنه نقش بسیار موثری دارد به همین دلیل هدف از ساخت ماسک های گوجه، جوان کننده و صاف کننده پوست می باشد.

ماسک گوجه فرنگی

 

معجون طبیعی گوجه فرنگی و آب لیمو

این ماسک به دلیل داشتن خواص روشن کنندگی به عنوان یک ضد لک قوی محسوب می شود، این ماسک به از بین بردن لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش ها، لکه های پیری کمک می کند از این رو، دو قاشق عصاره گوجه را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید سپس با استفاده از یک برس تمیز این ترکیب را روی پوست پخش کنید و بعد از زمان ۱۵ دقیقه با آب سرد پوست تان را بشویید به منظور داشتن نتیجه مطلوب به طور مرتب و هفتگی از این ماسک ضد لک استفاده کنید.

ماسک شگفت انگیز گوجه فرنگی با آب لیمو

تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی و روغن درخت چای

گوجه فرنگی به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال باعث از بین بردن باکتری های مولد جوش می شود این ماسک از ترشح چربی مازاد جلوگیری و پوست را هیدراته می کند و در نتیجه برای از بین بردن جوش صورت گزینه بسیار مناسبی است، از این رو دو قاشق عصاره گوجه فرنگی، یک قاشق روغن درخت چای و یک قاشق روغن آرگان یا روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید سپس این ترکیب را با استفاده از یک برس نرم روی پوست پخش کنید، بعد از زمان ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از این ماسک گوجه فرنگی دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک شگفت انگیز گوجه فرنگی

نکته : اگر پوست تان در اثر روغن های موجود در ماسک چرب شده است می توانید با استفاده از دستمال کاغذی چربی اضافی پوست را بگیرید و با یک کرم مرطوب کننده بدون روغن پوست را مرطوب کنید.

ماسک طبیعی گوجه فرنگی و روغن زیتون

ماسک گوجه فرنگی و روغن زیتون یک ماسک بسیار قوی برای درمان خشکی پوست می باشد بنابراین دو قاشق عصاره گوجه فرنگی را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و با استفاده از برس این ترکیب را بر روی پوست بزنید سپس اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و با آب سرد پوست خود را بشویید به منظور داشتن نتیجه مطلوب می توانید از این ماسک شگفت انگیز یک بار در هفته استفاده کنید.

ماسک طبیعی گوجه فرنگی

ماسک معجزه آسای گوجه و زرد چوبه

زرد چوبه غنی از مولکول های آنتی اکسیدان می باشد و عملکرد ضدباکتریایی هم دارد، اگر پوست تان در معرض نور خوشید آسیب دیده است این ماسک می تواند به درمان آفتاب سوختگی و روشن شدن پوست کمک کند بنابراین دو قاشق عصاره گوجه فرنگی و یک قاشق زرد چوبه را با یک قاشق شیر و یا ماست پرچرب مخلوط کنید ترکیب حاصل را با کمک یک برس تمیز بر روی پوست صورت و گردن پخش کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت باقی بماند سپس با آب بشویید این ماسک گوجه فرنگی را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک گوجه فرنگی و زرد چوبه

نکته : رنگ زرد زردچوبه را می توانید با مقداری شیر پاک کنید.

گوجه فرنگی و شکر یک معجون عالی

پوست هر هفته نیاز به لایه برداری خفیف و جزئی دارد گاهی ممکن است سلول های مرده به هر دلیلی از پوست جدا نشوند که در این صورت منافذ پوست مسدود می شود و روی پوست جوش های چرکی و سر سیاه ظاهر می شود این ماسک به عنوان یک لایه بردار قوی محسوب می شود از این رو یک قاشق عصاره گوجه فرنگی را با یک قاشق شکر مخلوط کنید، در صورت تمایل می توانید مقداری آب لیمو هم به این مخلوط اضافه کنید البته اجازه ندهید ذرات شکر حل شوند سپس این ماسک را روی صورت قرار دهید زمانی که خشک شد پوست تان را با آب ولرم بشویید ( به کمک دست پوست را به خوبی و آرامی و رو به بالا ماساژ دهید سعی کنید نواحی پیشانی، چانه و بینی را کمی بیشتر از نواحی دیگر ماساژ دهید ) به منظور داشتن نتیجه بهتر هفته ای یک بار از این ماسک شگفت انگیز استفاده کنید.

ماسک طبیعی گوجه فرنگی

 گوجه فرنگی و ماست

این ترکیب به نرمی و خنک شدن پوست کمک می کند به همین دلیل گوجه فرنگی را نصف کرده و قسمت برش زده آن را به ماست بزنید سپس بر روی صورت بگذارید و بعد از زمان ۲۰ دقیقه پوست تان را با آب ولرم بشویید.

ماسک طبیعی گوجه فرنگی و ماست

ماسک شگفت انگیز گوجه فرنگی و آرد

مغز داخل یک عدد گوجه فرنگی را خارج کنید و با استفاده از چنگال آن را هم بزنید سپس یک چهارم فنجان آرد به آن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا خمیری شود سپس ترکیب بدست آمده را بر روی صورت و گردن تان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با سرد بشویید.

ماسک گوجه فرنگی برای رفع چین و چروک صورت:  به منظور رفع چین چروک گزینه بسیار مناسبی می باشد از این رو آب یک عدد گوجه فرنگی رسیده را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به آب گوجه فرنگی به صورت بمالید سپس اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت بماند و با آب ولرم بشویید.

ماسک گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی برای پوست های چرب با منافذ باز : گوجه فرنگی رسیده را حلقه حلقه کنید و بر روی پوست قرار دهید سپس بعد از زمان ده دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک گوجه فرنگی برای کم رنگ کردن خطوط زیر چشم : یک عدد گوجه فرنگی خام را رنده کنید و در یک قطعه پارچه نازک قرار دهید سپس این کیسه کوچک را بر روی پلک چشمانتان قرار دهید و بعد از زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را از زیر چشم پاک کنید.

ماسک طبیعی گوجه فرنگی

در این مقاله با انواع ماسک گوجه فرنگی و خواص آن بر روی پوست آشنا شدید اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه ها داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

 

منبع : آرگا