مجله دانستنی و خبری

مجله دانستنی و خبری

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

ریباندینگ مو چیست ؟

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی – ریباندینگ مو از جمله روش‌های ژاپنی صافی مو است که به صافی دائمی مو نیز معروف است. امروزه روش‌های زیادی برای برطرف نمودن وز، زبری و خشکی مو‌های سر وجود دارد که ریباندینگ مو یکی از آنهاست. بین روش‌های مختلف صاف کردن مو امروزه ریباندینگ و کراتینه کردن مو شهرت زیادی دارند که این روش در میان روش‌های کنونی صاف کردن دائمی روش نسبتا جدیدی است. این روش نه تنها باعث می‌شود مو‌های فر و مجعد به حالت نرم و درخشانی در بیایند و نگهداری از آن‌ها ساده‌تر شود بلکه در زمان افراد صرفه جویی می‌کند.


ریباندینگ مو چیست؟

صافی موی دائمی یا صافی ژاپنی یا ریباندینگ روشی است که در سال ۱۹۹۲ در آمریکا به ثبت رسیده و در حال حاضر بهترین و کم خطرترین و بدون عوارض‌ترین روش جهت صاف کردن مو‌ها در دنیاست. مو‌ها از اسید‌های آمینه تشکیل شده اند که توسط پیوند‌هایی که ساختار مو را تعیین می‌کنند، به هم متصل شده‌اند. ریباندینگ مو که به آن نانو ریباندینگ هم می‌گویند شامل شکستن این پیوند‌ها و ساخت مجدد آنها برای تغییر در بافت مو می‌شود. ریباندینگ بیشتر برای اشخاصی که قصد صافی موی خود را دارند و تمایل دارند برای همیشه مو‌های لخت و صافی داشته باشند توصیه می‌شود. مهمترین ویژ‌گی ریباندینگ این است که بعد از شستشوی مو‌ها دیگر نیازی به براشینگ و اتو نیست و در هوای شرجی و مرطوب نیز مو‌ها حالت صافی خود را حفظ می‌کنند.
 
ریباندینگ مو چیست؟


مزایای ریباندینگ مو چیست؟

۱. صاف شدن دائمی مو‌ها بر خلاف سایر روش‌ها
۲. بهبود وضعیت ظاهری مو‌ها
۳. صاف ماندن مو‌ها در هنگام عرق کردن، رفتن به حمام یا سونا و قرار گرفتن در مقابل باد
۴. صرفه جویی در زمان جهت مرتب کردن روزانه مو‌ها
 
مزایای ریباندینگ مو

 

معایب ریباندینگ مو چیست؟

۱. استفاده از مواد شیمیایی قوی باعث ضعیف شدن، حساس شدن مو‌ها و شکستگی مو نیز خواهد شد. همچنین این مواد ممکن است ریزش مو‌ها را به دنبال داشته باشد پس باید به طور مرتب مو‌های خود را تقویت کنید.
۲. افرادی که مو‌های فر دارند، پس از ریباندینگ، مو ساختار خود را از دست می‌دهد و ممکن است دیگر هیچ وقت فر‌های زیبای قبل را نداشته باشند.
۳. گرمایی که برای صاف کردن مو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند باعث آسیب به پوست سر شود. همچنین در بعضی افراد ایجاد آلرژی می‌کند. سرخی و خارش پوست سر و نازک شدن مو از دیگر عواملی است که ممکن است پس از ریباندینگ، ایجاد شود. 
۴. اگر از مو‌های خود درست مراقبت نکنید، ممکن است صافی خود را از دست بدهد. باید توصیه‌های متخصص یا آرایشگر را جدی گرفته و مراعات کنید. 
معایب ریباندینگ مو


ریباندینگ مو چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا مو‌ها را با استفاده از یک شامپوی مخصوص صافی مو می‌شویند. بعد از اینکه کاملا مو‌ها خشک شده به وسیله سشوار باقی رطوبت مو‌ها را می‌گیرند و مو‌ها را تقسیم بندی می‌کنند. مواد را در لایه‌های نازک به حالت طناب کشی به مو‌ها زده و شانه می‌کشند و سپس لایه بعد؛ به این ترتیب تمام مو را به مواد آغشته می‌کنند. سپس با کشیدن پلاستیک نازکی به مو‌ها به مدت نیم تا یک ساعت به مو‌ها استراحت می‌دهند. بعد از آن و با چک کردن مو، مو‌ها را با آب گرم بدون شامپو یا نرم کننده شستشو داده تا مواد صافی مو کاملا از روی مو پاک شوند. مجددا مو‌ها با سشوار خشک شده و به وسیله یک محلول کراتینه مورد شست و شو قرار می‌گیرند.
 
ریباندینگ مو چگونه انجام می‌شود؟
 
در این بخش مو‌ها را در لایه‌های نازک با حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه اتو می‌کشند. باید بدانید که در این قسمت مو را به هر شکلی اتو کنید همان طور می‌ماند. در این مرحله مو‌ها مجددا تقسیم بندی شده و ماده خنثی کننده به مدت نیم ساعت بر روی مو‌ها قرار می‌گیرد. این ماده سبب بازسازی پیوند‌ها و تغییر ساختار مو می‌شود. در نهایت و پس از یک ربع مو‌ها شسته شده و از سرم تقویتی برای مو‌ها استفاده می‌شود. پروسه زمانی ریباندینگ حداقل ۴ ساعت بوده و فقط در یک مرحله انجام می‌شود.
ریباندینگ مو چگونه انجام می‌شود؟


مراقبت‌های لازم پس از ریباندینگ مو

  • پس از ریباندینگ موهایتان را تا ۷۲ ساعت نشویید.
  • موهایتان بعد از انجام این عملیات به راحتی فرم می‌گیرند پس موهایتان را گره نزنید و یا پشت گوش نفرستید.
  • به موهایتان روغن طبیعی بزنید تا غذارسانی شود و یا از ماسک‌های مختلف مو استفاده کنید.
  • از یک شانه با دانه‌های درشت استفاده کنید و تار‌های مو را از هم جدا کنید.
  • از هرگونه دستگاه فلزی گرم (حرارتی) مانند بابلیس و اتو مو،  اجتناب کنید، زیرا باعث بازگشت فر موی طبیعی می‌شود.
  • بهتر است بعد از شش ماه مو‌های خود را رنگ کنید. قبل از این بازه زمانی رنگ کردن مو‌ها پیشنهاد نمی‌شود.
  • جهت شست و شوی مو‌ها از شامپوی مخصوص پس از ریباند کردن مو استفاده کنید.
  • به هنگام خواب کف سر خود را ماساژ دهید.
  • اگر بعد از انجام ریباندیگ دچار خارش و سوزش سر شدید حتما مو‌ها را به خوبی بشوئید تا مواد باقی مانده روی سر را شسته باشید.

 

موی حالت دار


حرف آخر

اگر به دنبال صاف کردن مو‌های خود به صورت دائمی هستید ریباندینگ مو یا صافی مو به روش ژاپنی مناسب شماست. فقط توجه داشته باشید استفاده از این روش باید توسط افرادی که دوره دیده هستند انجام شود. ریباندینگ به افرادی که قصد صافی دائم مو‌های خود را دارند توصیه می‌شود، اما برای کسانی که صرفا می‌خواهند مو‌های خشک و زبر خود را درمان کنند و حالت دار بودن مو‌های خود را دوست دارند کراتینه توصیه می‌شود.


بیشتر بدانید: ترمیم و درمان موهای خشک و مات با ماسک‌های طبیعی مو


لطفاً سوالات، نظرات و تجربیات خود را درباره این مطلب در انتهای این صفحه قسمت "ارسال نظر" با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید.

منبع : ستاره

۰۴ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

آب کاکتوس

خواص آب کاکتوس
گیاه کاکتوس یکی از گیاه های تزئینی است که در خانه های ایرانی زیاد پیدا میشود اما در اصل این گیاه برای بیابان های خشک آمریکا است. تقریبا تمامی کاکتوس ها دارای ساقه ای هستند که منبع ذخیره آب می باشند. امروز می خواهیم درباره فواید آب کاکتوس برای زنان با شما صحبت کنیم.


فواید آب کاکتوس برای خانم ها
می دانستید گیاه کاکتوس که در بیشتر خانه ها یافت می شود از خواص و فواید فراوانی برخوردار است که از جمله خواص این گیاه دارویی برای کاهش کلسترول خون و رفع مشکلات پوستی بسیار مفید است.

 

گیاه کاکتوس
گیاه کاکتوس که در مناطق خشک مکزیکو، کالیفرنیا جنوبی و آریزونا رشد می کنند، اوپونتیا فیکوس ایندیکا نام دارد. نوپال یک ساقه نازک، صاف و بیضی از گیاه کاکتوس است که به عنوان یک سبزی مصرف می شود. آبمیوه های گیاهی کاکتوس های تیغ دار قرن هاست که در فرهنگ های لاتین و شمال آمریکا استفاده می شود.


ارزش تغذیه ای آب کاکتوس:
آب کاکتوس یک دوز مناسب برای تغذیه همه افراد را فراهم می کند. همراه با سطوح قابل ملاحظه پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس و آهن، همچنین ویتامین های مختلف و فیتونوتیتیو ها. همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای آمینه و بتا کاروتن است.


۱- آب کاکتوس التهاب مفصلی را تسکین می دهد:
آب کاکتوس حاوی ویتامین A و B2 و C است که برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بسیار مفید است. خواص ضد التهابی آب کاکتوس برای از بین بردن درد و مبارزه با التهاب مفید است و همچنین سفتی و درد ناشی از آرتریت را کاهش می دهد.


۲- آب کاکتوس برای داشتن روده سالم:
این آب به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند و یک عامل سم زدایی طبیعی است که می تواند در درمان دیورتیکولیت و کولیت استفاده شود. خواص ملین آور این آب آن را می توان به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده کرد. ماهیت ضد التهابی این آب در کاهش التهاب در مثانه و به ویژه در سنگ های صفراوی و عفونت های مثانه ادراری، کمک می کند.


۳- آب کاکتوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن:
مصرف منظم آب کاکتوس به حذف ویروس های مرگبار در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. سطح بالای فیتوکمیکال شیمیایی در کاکتوس موجب خنثی کردن تومورها و افزایش پاسخ ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان هایش همچنین در برابر پیری زودرس محافظت می کند.


 ۴- آب کاکتوس پادزهر طبیعی برای بیماری های پوستی:
آب کاکتوس برای افرادی که مبتلا به بثورات پوستی هستند، تجویز می شود همچنین به درمان چروک و زخم کمک می کنند.


۵- آب کاکتوس برای زنان مفید است:
آب کاکتوس فوری بدن را از سموم قاعدگی رهایی می بخشد، در طول دوره قاعدگی زنان درد شکمی را تجربه می کنند. آب کاکتوس همچنین در کنترل تهوع مفید است.

 

یکی از کاربردهای رایج میوه کاکتوس مصرف آن در رژیم غذایی است


بد نیست با خواص میوه کاکتوس آشنا شوید
این میوه، بیضی‌شکل بوده و به رنگ قرمز ـ بنفش است. سطح آن از خارهای ریزی پوشیده شده که اگر پوست زبر و ضخیم آن در زمان مصرف جدا نشود، می‌تواند ناراحتی‌هایی را در گلو، مری و معده ایجاد کند. گوشت این میوه، شیرین‌مزه و آبدار و دانه‌های ترد سیاه‌رنگی در بافت آن پراکنده است. سوریه و لبنان از جمله کشورهایی است که این میوه را پرورش داده و مراکش بزرگ‌ترین کشور صادرکننده آن است.


 فواید آب کاکتوس برای بدن
این میوه یکی از غنی‌ترین غذاهای پستانداران نواحی کویری و بیابانی محسوب می‌شود و امروزه گیاه زینتی آن در خانه‌ها پرورش می‌یابد، اما این سوال مطرح است مگر میوه کاکتوس چه فوایدی دارد که در کشورهای آمریکای مرکزی، هند، آفریقا و استرالیا طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است؟


خواص درمانی میوه کاکتوس
میوه کاکتوس به دلیل آنکه در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی‌ اکسیدانی است. خوب است بدانید آنتی‌اکسیدان‌ها سلاح گیاه در برابر مقابله با شرایط سخت و طاقت‌فرسای محیطی است. وجود این ترکیبات در میوه کاکتوس اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب داشته و از آسیب سلولی ـ که باعث سرطان و پیری می‌شود ـ جلوگیری و از سوی دیگر با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر می‌کند.


یکی از کاربردهای رایج میوه کاکتوس مصرف آن در رژیم غذایی است که به دلیل غنی‌بودن از مواد فیبری باعث مهار گرسنگی می‌شود. این میوه مقوی دستگاه گوارش بوده و خاصیت رونده داشته و باعث لینت مزاج می‌شود. مهم‌ترین فایده آن در معالجه کبد است و مصرف آن برای بیماران کبدی با نظر پزشک مربوط مفید است. همچنین باعث سلامت قلب شده و در کاهش کلسترول بد خون نقش بسزایی دارد. برخی منابع ادعا می‌کنند مصرف این میوه بعد از غذا باعث کاهش جذب انسولین می‌شود و برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ مفید است. از عفونت‌های کلیوی جلوگیری کرده و تب بالا و هپاتیت را درمان می‌کند و با کمک به گردش خون به طور چشمگیری در التیام زخم‌ها موثر است.
این را هم بدانید از میوه کاکتوس روغنی تهیه می‌شود که غنی از ویتامین E بوده و میزان آنتی‌اکسیدان آن سه برابر سایر روغن‌ها و برای مبارزه با پیری پوست بسیار نافع است.

منبع : beytoote

۰۴ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

درمان بیماری پوستی

سالهاست که از روغن درخت چای برای درمان بیماری‌های پوستی از آکنه گرفته تا پسوریازیس استفاده می‌شود اما فواید آن به همین جا ختم نمی‌شود.

فوایدی روغن درخت چای که نمی‌دانید

برطرف کردن آکنه
یکی از متداول‌ترین کاربردهای روغن درخت چای در خانه، درمان آکنه است. یک محلول پنج درصد از روغن درخت چای درست مانند بهترین داروی شیمیای درمان آکنه (بنزویل پروکسید) عمل می‌کند. چند قطره روغن درخت چای را در 20 تا 40 قطره عصاره عنبر سائل حل کنید و روزی یک یا دو بار با پنبه به صورت بزنید.

مراقب باشید که زیاد از آن استفاده نکنید زیرا هر چند روغن درخت چای از بنزویل پروکسید ملایم‌تر است اما می‌تواند پوست‌تان را خشک کند و باعث شود پوست‌ بیش از حد چربی ترشح کرده و آکنه‌تان بدتر شود. زمانی که روغن درخت چای را به صورت‌تان می‌زنید در معرض تابش خورشید قرار نگیرید چون می‌تواند پوست‌تان را نسبت به اشعه‌ی فرابنفش خورشید، حساس‌تر کند.

پاک کردن آرایش
برای پاک کردن آرایش از روی پوست نرمال یا خشک می‌توانید یک چهارم فنجان روغن کانولا را با 10 قطره روغن درخت چای در یک بطری شیشه‌ای که در محکمی دارد ترکیب کرده و به خوبی تکان دهید. این ظرف را در جایی خنک و دور از نور نگه دارید. برای استفاده، پنبه‌ای را به این روغن آغشته کرده و روی تمام صورت بکشید تا آرایش پاک شود. سپس با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

برطرف کردن خشکی ناخن
روغن درخت چای به برطرف کردن خشکی و ترک خوردگی کوتیکول‌های ناخن (قاعده ناخن) کمک می‌کند. ثابت شده که روغن درخت چای ضد قارچ است. شما می‌توانید با ترکیب روغن اسطوخودوس، روغن آوکادو، روغن جوجوبا و روغن درخت چای یک معجون عالی برای کوتیکول‌های خشک و ترک خورده‌ی ناخن‌تان درست کنید.

 یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
 یک قاشق غذاخوری روغن آوکادو
  ده قطره روغن درخت چای
  دو قطره روغن اسطوخودوس

روغن جوجوبا و روغن آوکادو را در یک بطری تیره رنگ و شیشه‌ای کوچک بریزید و سپس روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و درش را ببنیدید و خوب تکان دهید. قبل از استفاده از این ترکیب نیز هر بار بطری را خوب تکان دهید و سپس با چند قطره از آن ناخن‌ها را خوب ماساژ بدهید. هر روز این کار را تکرار کنید تا کوتیکول‌ها نرم شده و تکه تکه نشوند.

 

روغن درخت چای به برطرف کردن خشکی و ترک خوردگی کوتیکول‌های ناخن (قاعده ناخن) کمک می‌کند

 

 تسکین زخم
با استفاده از یک تکه پنبه، یک قطره روغن درخت چای را که خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد مستقیما به زخم بزنید. روغن درخت چای را اطراف چشم‌ها و دهان بکار نبرید.

از بین بردن بوی پا
ترکیبی که به شما توصیه می‌کنیم، گیاهان و عصاره‌هایی در خود دارد که از تعریق پا کم کرده و بوی بد آن را از بین برده و پاها را تمیز نگه می‌دارند. رزماری و زنجبیل، گردش خون را تحریک کرده و مریم گلی از تعریق پا می‌کاهد.

 یک قاشق غذاخوری رزماری خشک شده
 یک قاشق غذاخوری مریم گلی خشک شده
یک قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل که به خوبی پودر شده، یا یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک شده
 چهار فنجان آب (یا کمی بیشتر)
 یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
 یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم
 10 قطره روغن درخت چای
 تکه‌های کوچک یخ یا یخ خرد شده

رزماری، مریم گلی و زنجبیل را در قابلمه‌ی بزرگی از آب بریزید، آن را به جوش بیاورید، از روی حرارت بردارید، روی آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید. جوش شیرین، نمک اپسوم و روغن درخت چای را اضافه کنید و خوب ترکیب کنید، آن را داخل تشت کم عمقی که هر دو پای‌تان در آن جا بشود بریزید و یخ را اضافه کنید. پاها را به مدت 15 دقیقه در این تشت نگه دارید و بعد از خارج کردن آنها و خشک کردن‌شان، کمی پودر معطر به پاها بزنید.

برطرف کردن قارچ ناخن انگشتان پا
در مطالعه‌ای افراد از روغن درخت چای 100 درصد خالص به مدت سه ماه برای قارچ ناخن استفاده کردند و معلوم شد تاثیر این راهکار در نابود کردن قارچ‌ها درست مانند کرمهای ضد قارچ بوده است. یک یا دو بار در روز از چند قطره روغن درخت چای خالص برای ناخن‌های‌تان استفاده کنید؛ مراقب باشید آن را به پوست نزنید زیرا روغن درخت چای رقیق نشده ممکن است به پوست آسیب بزند.

  

درمان بیماری پای ورزشکار
مطالعه‌ای دریافته روغن درخت چای برای درمان بیماری پای ورزشکار به اندازه‌ی داروهای شیمیایی موثر است و می‌تواند سوزش و خارش و التهاب را تسکین بدهد. چند قطره از این عصاره را به یک قاشق غذاخوری عنبر سائل اضافه کرده و با پنبه سه بار در روز به قسمت مورد نظر بزنید. در برخی از افراد ممکن است التهاب پوستی ایجاد شود بنابراین اول کمی استفاده کنید و اگر مشکلی به وجود نیامد ادامه دهید.

التیام آبله مرغان
چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و روزی دو تا سه بار روی زخم‌ها بزنید.

تسکین تبخال
روغن درخت چای را سه یا چهار بار در روز مستقیما روی تبخال بزنید. اما روغن درخت چای سمی است و باید مراقب باشید وارد دهان‌تان نشود.

 

برطرف کردن خارش کشاله ران (عرق سوز)
لایه‌ی نازکی از روغن درخت چای را روزی دو بار به پوست بزنید اما اول آن را رقیق کنید: ده قطره روغن درخت چای با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا عنبر سائل.

تسکین پسوریازیس
چند قطره روغن درخت چای را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و چند بار در روز روی قسمت مبتلا به پسوریازیس بزنید.

روغن درخت چای در درمان عفونت واقعا موثر است


درمان عفونت‌های قارچی
مطالعات نشان داده روغن درخت چای می‌تواند غشای سلول‌های قارچ را تخریب کند. اسطوخودوس هم قارچ کاندیدا را نابود می‌کند. این دو را با هم ترکیب کرده و استفاده کنید تا به قارچ فرصت رشد ندهید. روغن درخت چای سمی است و نمی‌توانید برای درمان عفونت‌های دهانی از آن استفاده کنید.

 پنج قطره روغن درخت چای
 پنج قطره عصاره اسطوخودوس
  آب مقطر

روغن درخت چای و عصاره اسطوخودوس را با چند قطره آب مقطر مخلوط کنید و با پنبه، روی قسمت مورد نظر بزنید.

درمان دمل‌های چرکی
روغن درخت چای در درمان عفونت واقعا موثر است، حتی آنهایی که به آنتی بیوتیک مقاومند. فقط کافیست چند بار در روز روی دمل، روغن درخت چای بمالید.

منببع : بیتوته

۰۴ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا