مجله دانستنی و خبری

مجله دانستنی و خبری

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

حفظ سلامت پوست

ستاره | سرویس سلامت - شخصیت شما همان چیزی است که در مقابل چشمان دیگران از خود نشان می‌دهید؛ بنابراین پوست و سلامت آن نقش بسیار مهمی در شناخت شخصیت شما در جامعه ایفا می‌کند. داشتن پوستی زیبا و سالم نشان از این دارد که شما شخصی هستید که به اندازه کافی به خود اهمیت می‌دهید و به عنوان بخشی از محیط پیرامون خود به هر امری توجه ویژه‌ای را دارید. به همین دلیل است که اعضای جوامع مختلف هزاران دلار را صرف خرید وسایل آرایشی و بهره‌مندی از معالجات سالن‌های زیبایی مراقبت از پوست می‌کنند. اما به همان اندازه که امکان بهره‌مندی از این هزینه‌های به منظور حفظ سلامت پوست وجود دارد، کار‌های فراوانی هم هستند که برای داشتن پوستی شاداب و سالم می‌توانید به صورت روزمره انجام دهید.

ر

خانم‌ها! برای حفظ سلامت پوست، لطفا استفاده از وسایل آرایشی را به حداقل برسانید. استفاده همیشگی از رژگونه، کانسیلر، فونداسیون، موس یا هر وسیله آرایشی دیگری واقعا واجب نیست. این وسایل شاید روکش مناسبی برای درخشندگی پوست ایجاد کنند، اما آیا می‌دانید چه بلایی بر سر پوست شما خواهد آمد؟ آیا پوست شما به خودی خود درخشنده است؟ مهم نیست که از چه برند گران قیمتی استفاده کنید، در هر صورت این وسایل زیان‌های جدی به پوست شما وارد می‌کنند. در اینجا از شما نمی‌خواهیم که به هیچ وجه از این وسایل استفاده نکنید، بلکه بهتر است آن‌ها را برای موقعیت‌های خاص کنار بگذارید. در دیگر موقعیت‌ها هم می‌توانید با استفاده از کرم ضدآفتاب پوست خود را نرم و لطیف نگه دارید.
 

توصیه دوم: پوست خود را تمیز نگه دارید

متخصصان زیبایی این پیشنهاد را در پاسخ به چگونگی حفظ سلامت پوست، به دفعات بسیار فراوانی مطرح کرده‌اند. حتی اگر پس از یک مهمانی طولانی‌مدت با احساس خستگی مفرط به خانه بازگشته‌اید، تمام چرک‌ها و آرایش روی پوست را پاک کنید، چون پوست صورت شما نیاز دارد تا نفس بکشد! آرایش کردن مانند یک ماسک قوی است، که اجازه تنفس هوای تازه را به منافذ صورت نمی‌دهد. اگر قبل از خواب آرایش را از صورت خود پاک نکنید، صبح روز بعد تاول‌های خجالت آور بزرگی را روی صورت خود مشاهده خواهید کرد.
 

توصیه سوم: در مصرف ضدآفتاب افراط کنید!

استفاده از ضدآفتاب برای محافظت از پوست ضروری است، چراکه مضرات اشعه‌های خورشیدی بی‌شمار است. بیماری‌هایی از قبیل: سرطان پوست، پیری زودرس و جوش‌های پوستی زمانی به وجود می‌آیند که برای مدتی طولانی بدون هیچ محافظی در معرض نور آفتاب قرار گرفته‌اید. هر وقت بیرون می‌روید از مقدار بسیار فراوانی ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا از پوست خود در مقابل هرگونه آسیب غیرمتعارف ناشی از اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید. سه عدد SPF بر روی کرم‌های ضد آفتاب دیده می‌شود؛ ۱۵، ۳۰ و ۵۰. یک کرم ضد آفتاب با ۱۵ SPF حدود ۹۳ درصد اشعه فرابنفش خورشید را دفع می‌کند. این عدد برای SPF ۳۰ حدود ۹۷ درصد است.  کرم ضد آفتاب با SPF ۵۰ بیش از ۹۸ درصد اشعه فرابنفش را دفع می‌کند. توصیه می‌شود از کرم‌های ضدآفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید. چراکه میزان بالای SPF در یک کرم ضد‌آفتاب باعث افزایش چربی آن می‌شود. پس بهتر است میانه رو باشید.

مصرف کرم ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست
حتی به فصل‌ها یا عدم مشاهده خورشید در آسمان و یا ابری بودن هوا اهمیت ندهید و همیشه و در هر زمانی از ضدآفتاب استفاده کنید. متخصصان زیبایی استفاده از ضدآفتاب را حتی در اوقاتی که در خانه یا داخل ماشین و یا در حین پرواز با هواپیما هستید، توصیه می‌کنند. اشخاص نامی از ضدآفتاب برای حفظ سلامت پوست و همچنین محافظت از خود در برابر هرگونه بیماری یا آفتاب سوختگی بهره‌ می‌برند.
 

توصیه چهارم: مو‌های زائد صورت را بچینید

تمام اصول و روش های حفظ سلامت پوست، به خانم‌ها توصیه می‌کند که هر هفته باید دست کم دو بار مو‌های زائد صورت خود را بچینند. تمیز کردن صورت موجب رهایی پوست از تمام سلول‌های مرده‌ای می‌شود که ممکن است باعث ایجاد تاول، جوش‌های سر سیاه و سر سفید در ناحیه منافذ مسدود شده صورت شوند. تمیز کردن صورت همچنین موجب بهبود رنگ چهره، درخشندگی پوست و نیز پاک شدن تمام سم‌ها از پوست خواهد شد. البته پوست را به صورت روزانه تمیز نکنید، این کار به خشکی پوست منجر خواهد شد.
 

توصیه پنجم: پوست را مرطوب نگه دارید

بله، علاوه بر مرطوب نگه داشتن گلوی خود، از یک مرطوب کننده نیز برای رطوبت بخشیدن به صورت استفاده کنید. مرطوب کننده‌ها به خودی خود مقدار قابل توجهی رطوبت ایجاد نمی‌کنند، اما رطوبت موجود را راکد نگه می‌دارند و به این طریق برای مرطوب ماندن پوست ضروری هستند. پس خود را عادت دهید که پس از حمام به صورت روزمره از مرطوب کننده صورت استفاده کنید. همچنین قبل از رفتن به خواب، یک حوله را با آب گرم خیس کنید و برای چند دقیقه روی صورت خود نگه دارید. به این ترتیب منافذ صورت باز شده و به مرطوب کننده اجازه می‌دهند تا به پوست شما رسوخ کند.
 

توصیه ششم: رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

برای حفظ سلامت پوست رژیم غذایی مناسبی لازم است
تغذیه به پوست زندگی می‌بخشد. هرچیزی که در زندگی روزمره خود مصرف می‌کنید در دستیابی به پوستی سالم مشارکت می‌کند. به همین دلیل باید مصرف برخی از مواد غذایی را کاهش و مصرف برخی دیگر را افزایش دهید. از مواد غذایی زیر برای حفظ سلامت پوست استفاده کنید. همچنین مصرف تمام غذا‌های سرخ شده و حاوی چربی‌های ناسالم را به صفر برسانید.

۱. غذا‌های سرشار از ویتامین C

میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C هستند. این ویتامین وظیفه تولید کلاژن در بدن که مسئول استحکام پوست است را به عهده دارد؛ بنابراین به خوبی درک می‌کنید که کمبود ویتامین C در رژیم غذایی به ایجاد چروک پوست حتی در سنین جوانی منجر خواهد شد. ویتامین C، آنتی اکسیدانی است که از آسیب کلاژن‌ها جلوگیری می‌کند. با پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین C پوست صورت به خصوص اطراف چشم و لب از خشکی، چروک‌، خطوط ریز محفوظ خواهد ماند. تمام انواع میوه‌ها، توت فرنگی، گل کلم و فلفل قرمز موجب می‌شوند تا پوست جوانتر به نظر آید.

۲. ویتامین A

چه کسی دوست ندارد رنگ چهره صافی داشته باشد؟ قطعا پاسخ همه مثبت خواهد بود. اما وقتی راه حل را در یخچال منزل می‌توان یافت، دیگر لازم نیست برای حفظ سلامت پوست هزاران هزینه کرد. پرتقال و سبزیجات برگ‌دار منابع سرشار از بتا کاروتن (نوعی ویتامین A) هستند. وجود این ویتامین برای شکل‌گیری سلول‌ها الزامی‌ است. کاروتینوید‌ها از پوست در برابر نور مضر آفتاب محافظت می‌کنند. شلغم، سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج و کدو منابع سرشار از ویتامین A هستند.

۳. چربی‌های سالم

این تصور که آجیل چرب است و برای سلامتی مفید نیست، کاملا اشتباه است. البته آجیل چرب است، اما سرشار از اسید‌های چرب سالم امگا ۳. این نوع از چربی زیرمجموعه چربی‌های سالمی است که برای بدن ضروری هستند، پس روزانه مقداری بادام و گردو مصرف کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. تخم کتان گزینه معقول دیگری برای مصرف چربی‌های امگا ۳ محسوب می‌شود. اگر گیاهخوار نیستید دست کم در هفته دو وعده ماهی قزل آلا مصرف کنید. این نوع ماهی هم سرشار از چربی امگا ۳ است. همچنین مراقب روغن آشپزی منزل خود باشید. به این منظور، روغن مصرفی خود را به روغن زیتون، که یکی از منابع سرشار از چربی‌های منحصر به فرد است، تغییر دهید. این تغییر موجب درخشندگی و جلای پوست شما خواهد شد.

۴. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و حفظ سلامت پوست
وقتی از روش های حفظ سلامت پوست سخن به میان می‌آید، مصرف گوجه فرنگی جادو می‌کند. این محصول حاوی عنصری جادویی به نام لیکوپن (آنتی اکسیدانی که برای مقابله با پیری تلاش می‌‌کند) است. این عنصر می‌تواند از پوست شما در مقابل نشانه‌های پیری از قبیل چروک، خال‌های سیاه یا خمیدگی پوست محافظت کند. ماسک گوجه فرنگی بهترین پیشنهاد برای افزایش طراوت پوست است.

۵. روی و آهن

تخم مرغ، گوشت بدون چربی، صدف و غلات مقدار قابل توجهی روی و آهن را در بدن انباشته می‌کنند. این مقدار برای درخشش پوست در جشن‌ها کفایت می‌کند. روی به تولید سلول کمک می‌کند و خستگی طبیعی سلول‌های مرده به صورت ظاهری لطیف می‌بخشد. آهن برای انتقال اکسیژن به سراسر بدن، که به صورت درخشندگی سرخ رنگی می‌دهد، لازم است.

۶. فیبر

اگر از اشخاصی هستید که از جوش صورت رنج می‌برید، وقت آن رسیده که غذا‌های سرشار از فیبر را به رژیم غذایی خود بیافزایید. یکی از دلایل تاول زدن جوش‌های صورت سوءهاضمه است. بهترین راه حلی که تاکنون برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مطرح شده مصرف غذا‌های سرشار از فیبر است. بنابراین نان سبوس دار، برنج قهوه‌ای، سیب، موز و جو دو سر را، که راه حل‌های اثبات شده کاهش جوش‌های صورت هستند را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۷. آب

در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا پوست مرطوب بماند. نباید به پوست اجازه داد احساس تشنگی کند. آب برای ظاهری نرم، لطیف و مرطوب بسیار ضروری است. مصرف روزانه ۸ لیوان آب برای حفظ سلامت پوست کفایت می‌کند.
 

عوامل آسیب زا برای پوست

یکی دیگر از روش های حفظ سلامت پوست این است که با عوامل آسیب‌‌زای پوست آشنا شده و برای مقابله با آن ها اقدام کنیم:

۱. کمبود رطوبت

دقیقا همان طور که برای پرهیز از احساس خشکی شدید در گلوی خود باید آن را مرطوب نگه داشت، لازم است پوست خود را برای حفظ آن از احساس خشکی و ارتجاع مرطوب نگه دارید. سلول‌های پوستی از آب تشکیل شده‌اند. بنابراین باید مجددا پر شوند تا پوست مرطوب باقی بماند. نوشیدن مقدار فراوانی آب تنها راه حل است. آب بهترین غذا برای پوست است.

۲. استعمال دخانیات

سیگار کشیدن از عوامل آسیب زا برای پوست
به هر دلیلی که استعمال دخانیات را شروع کرده باشید، تاکنون فهمیده‌اید که سیگار هیچ کمکی به کاهش سطح استرس نمی‌کند. دخانیات علاوه بر مستعد کردن بدن شما برای ابتلا به انواع بیماری‌های تنفسی و مشکلات قلبی، پوست شما را به یک تخته خشک ترک‌دار تبدیل می‌کند. پس ترک کنید!

۳. آسیب‌های نور آفتاب

چند ساعت لذت بردن از نور آفتاب حس بسیار خوبی در انسان ایجاد می‌کند. اما وقتی در آینه به خود نگاه می‌کنید می‌بینید که صورت شما رنگ و شکل خود را از دست داده است. آشکار است که در این مواقع پوست شما به دلیل تحمل اشعه‌های UV آسیب دیده است. نمی‌توان از خورشید دوری کرد، اما می‌توان از پوست خود در مقابل خورشید محافظت کرد.

۴. کمبود ورزش و بی‌تحرکی

ورزش نکردن باعث چاقی می‌شود و چاقی خود سرآغاز تعداد فراوانی از مشکلات سلامت است. باید بدانید که بی‌تحرکی در کاهش درخشندگی و طراوت پوست موثر است. ورزش جریان خون را افزایش می‌دهد و برای سلامت قلب و عروق مفید است. قلب وظیفه پمپاژ خون به نقاط مختلف بدن از جمله پوست را بر عهده دارد. بنابراین وجود جریان کافی خون برای انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های اعضای بدن و از جمله سلول‌های پوستی ضروری است.

۵. عادت‌های بد غذایی

پوست به مواد مغذی مختلف نیاز دارد و فست فود‌های مورد علاقه شما عاری از این گونه مواد هستند! غذا و مواد مفید را به پوست برسانید تا پوست انتظارات شما را برآورده کند. غذای مضر مساوی است با پوست ناسالم، این به آن در!https://setare.com/fa/news/24045/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85

۲۸ فروردين ۹۹ ، ۰۴:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

خواص روغن خراطین اصل

تاکنون مقالات مختلفی پیرامون خواص روغن خراطین اصل منتشر شده است اما در این مقاله به طور کاملا اختصاصی به معایب و فواید روغن خراطین اصل اشاره می‌شود. و برای کسانی که تاکنون نام روغن خراطین به گوششان نخورده است، توضیحات کوتاه و مختصری ارائه خواهد شد.

روغن خراطین از نوعی کرم خاکی به نام ازینفتیدا به دست می‌آید. این کرم هرمافرودیت است و دارای اندام‌های متعددی است. خاصیت اصلی این روغن حجم‌دهندگی قطری و طولی فوق‌العاده آن است.

رفع چین و چروک پوست

رفع چین و چروک پوست از  خواص روغن خراطین اصل است. با استفاده از روغن خراطین بر روی نواحی که دارای چین و چروک است. پس از مدتی این خاصیت ارتجاعی پوست بهبود می‌یابد و منجر به رفع چین و چروک و خطوط روی پوست می‌شود.

رفع و از بین برنده خط‌های اخم، پیشانی و خط لبخند

استفاده از بوتاکس و یا ژل‌های تزریقی در بسیاری از موارد سبب آسیب به بافت صورت می‌شود. آیا روش‌های آسان‌تری برای از بین بردن خطوط صورت وجود ندارد؟ چاره کار در خواص روغن خراطین است.

این روغن با پر کردن بین خطوط و همچنین افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، این خطوط را محو و پاک می‌کند.

بزرگ کردن اندام و عضلات مناسب برای بدنسازان

بسیاری از بدنسازان برای بزرگ کردن اندام خود به سراغ روش‌های طبیعی می‌روند و دیگر استفاده از کپسول و یا پودرهای شیمیایی که سبب عوارض جانی زیادی می‌شود را کنار گذاشته‌اند. از روش‌های سنتی برای افزایش حجم عضلات، استفاده از روغن خراطین اصل است. این روغن سبب بزرگ شدن عضلات، بدون بازگشت حجم می‌شود.

شادابی و جوانی پوست

همه می‌دانند که از نشانه‌های پیری، چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست است. حال باید به اینموضوع فکر کرد؛ آیا می‌شود پوست صورت در ایام میانسالی بدون چین و چروک باشد؟

استفاده از روغن خراطین اصل باعث از بین رفتن تمام خطوط موجود بر روی پوست می‌شود. بنابراین با استفاده از این روغن، شادابی و جوانی را به پوست می‌توان هدیه داد.

کاهش درد رماتیسم مفصلی

استفاده از روغن خراطین به مقدار قابل توجهی سبب افزایش گردش خون در آن ناحیه می‌شود. با استفاده از این روغن در نواحی مفصلی، سبب افزایش شدت گردش خون در آن ناحیه می‌شود و همین امر سبب تسکین درد و بهبود دردهای مفصلی است.

خواص روغن خراطین با اینکه بسیار زیاد است اما برخی معایب و عوارضی نیز دارد. در این بخش به معایب و عوارض روغن خراطین اشاره می‌شود.

تشخیص روغن خراطین اصل چگونه امکان‌پذیر است؟

برای دانستن اینکه چه نوع روغنی اصل و 100% اثرگذار است، به موارد زیر باید توجه کرد. برای فهم این قضیه روغن خراطین اصل باید دارای رنگی تیره، غلظتی زیاد، بویی خاص و اندکی شبیه به دارچین، نداشتن تاثیر سریع و آنی، اندکی گرم شدن پوست با مالش این روغن و اعتبار فروشنده باشد.

داشتن رنگی تیره:

رنگ قهوه‌ای تیره مشخصه روغن خراطین اصل است. این رنگ به علت حل شدن روغن کرم خراطین در روغن پایه است. البته ناگفته نماند همیشه رنگ قهوه‌ای تیره نشان‌دهنده اصل بودن ماده نیست.

زیرا می‌توان با عوض کردن روغن پایه، رنگ روغن خراطین اصل را نیز عوض کرد. در ادامه، روش‌های دیگر نیز بیان می‌شود.

غلظت زیاد:

غلظت زیاد و روان نبودن مایع روغن خراطین نیز از دیگر نشانه‌های اصل بودن این روغن است. بسیاری از روغن‌های خراطین موجود در عطاری‌ها دارای خصوصیاتی شبیه به روغن مایع است. باید گفته شود که در این نوع از روغن‌های خراطین حتی اندکی روغن اصل خراطین یافت نمی‌شود.

روغن خراطین ویسکا اویل دارای غلظت زیاد و 100درصد اصل و تاثیرگذار است.

بویی خاص و اندکی شبیه به روغن دارچین:

بوی روغن اصل اندکی زننده و شبیه به بوی دارچین است. علت آن بوی کرم خراطین حل شده در روغن است. این نکته از ویژگی‌های مهم یک عدد روغن خراطین اصل است و می‌توان آن را مهمترین ویژگی عنوان کرد.

بوی مناسب خراطین را به هیچ وجه نمی‌توان شبیه‌سازی کرد. بنابراین می‌توان از آن به عنوان شناسه استفاده کرد.

نداشتن تاثیر آنی:

داشتن تاثیر آنی از خصوصیات روغن تقلبی و دارای مواد شیمیایی است. باید گفت که تاثیر روغن خراطین اصل نیاز به زمان دارد. برخی از انواع روغن‌های خراطین موسوم به روغن تایلندی از نمونه‌های دارای مواد شیمیایی و خطرناک است. اینگونه از روغن‌های حجم دهنده ممکن است باعث عوارض و مشکلات جدی شود و مصرف آن توصیه نمی‌شود.

روغن خراطین اصل فروشگاه ویسکا اویل هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد و نتیجه آن در ماه اول آشکار می‌شود. برای ثابت ماندن اثرات این روغن بهتر است تا 2 ماه مصرف روغن خراطین ادامه یابد.

### پایان خبر رسمی

https://news.akhbarrasmi.com/news/139805033886412497/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%b7%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

۲۸ فروردين ۹۹ ، ۰۴:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

رفع ترک پوستی

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - تاکنون برایتان پیش آماده که پس از بارداری یا یک برنامه چاقی یا لاغری‌ سریع، ناگهان خطوطی موازی و سفید رنگ روی پوستتان ببینید؟ این خطوط که بیشتر در نواحی باسن، ران، بازوها، سینه و شکم ظهور می‌کنند، ناشی از جدا شدن لایه‌های پوست در اثر چاقی، لاغری، بارداری، رشد ناگهانی و بلوغ هستند و باعث نگرانی و حتی افسردگی خانم‌ها  و آقایان می‌شوند. در این مطلب با آموزش رفع ترک های پوستی با روش‌های خانگی و پزشکی با شما هستیم. با ما همراه باشید.

روش‌های پزشکی رفع ترک های پوستی

۱. لایه‌ برداری پوست مرده

یک روش آسان و کم دردسر برای رفع ترک‌های پوستی، لایه‌ برداری منظم است. این روش سلول‌های مرده‌ی پوست را می‌زداید و پوستی تازه و شاداب به فرد هدیه می‌دهد. از آنجا که از بین بردن پوست مرده، کمک می‌کند سایر درمان‌ها به عمق پوست نفوذ کنند و اثربخشی بهتری داشته باشند، برای بهترین نتیجه این روش در کنار سایر روش‌های درمانی به کار برده می‌شود.

۲. رفع ترک‌های پوستی با درمان موضعی

پمادها و کرم‌های موضعی، روش‌های مقرون به صرفه برای رفع ترک های پوستی هستند. برخی از این کرم‌ها بدون نسخه در دسترسند و برخی دیگر توسط پزشک تجویز می‌شوند. از جمله:

اعمال مرتب کرم‌های موضعی می‌تواند تا حدی این وضعیت را بهبود بخشد؛ اما شاید نتواند به طور کامل آن را از بین ببرد.

نکات مهم درباره کرم‌های موضعی

  • برخی از کرم‌ها واکنش آلرژیک ایجاد می‌کنند؛ یا حتی ممکن است برای درمان شرایط شما به اندازه کافی قوی نباشند. پیش از اعمال هرگونه درمان موضعی، ابتدا با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی صحبت کنید.
  • درمان موضعی در مراحل اولیه ترک پوستی بهترین نتیجه را دارد؛ بنابراین به محض مشاهده کوچک‌ترین خطوط ترک، استفاده را آغاز کنید.
  • محصول را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. حرکات دایره‌ای ملایم به تحریک جریان خون در منطقه کمک می‌کند و باعث جذب بهتر محصول می‌شود.
     

کرم رفع ترک های پوستی


۳. میکرودرمابراسیون (لایه برداری مکانیکی پوست)

میکرودرمابراسیون، لایه‌برداری مکانیکی پوست یا میکرودرم ابریژن از دیگر روش های رفع ترک‌های پوستی است؛ همچنین کار جوانسازی و مراقبت از پوست را به نحو احسن انجام می‌دهد. در این روش بلورهای کوچک لایه‌بردار بر روی ناحیه آسیب‌دیده اسپری شده و پس از مدتی به همراه لایه‌های مرده پوست برداشته می‌شوند؛ این روش برای اثربخشی بهتر نیاز به تکرار دارد. پس از لایه‌برداری، معمولاً ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا سفتی، خشکی و قرمزی ناشی از این فرایند بهبود یابد.

میکرودرمابراسیون رفع دائم علائم ترک های پوستی را تضمین نمی‌کند و میزان شدت ترک‌ها بر نتایج حاصله تأثیرگذار است.
 

بیشتر بدانید: میکرودرم خانگی؛ نحوه عملکرد و آشنایی با پرفروش‌ترین‌ها در ایران


۴. رفع ترک ‌های پوست با میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ تولید کلاژن با سوزن‌های ریز تحریک می‌شود؛ در نتیجه، افزایش کلاژن و الاستین باعث رفع ترک‌های پوستی، ترمیم پوست و زیبایی ظاهر آن می‌شود. رفع ترک‌های پوستی به شکل موثر نیازمند چند دوره میکرونیدلینگ در طی چند ماه است.

۵. از بین بردن ترک‌های پوستی با لیزر درمانی

یکی از محبوب‌ترین و البته گران‌ترین راه‌های رفع ترک‌های پوستی، لیزر درمانی است. در این روش اشعه لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و سلول‌ها را بازسازی می‌کند؛ در نتیجه بافت‌ اطراف ترک‌های پوستی تحریک می‌شود و با سرعت بیشتری التیام می‌یابد. لیزر درمانی با تحریک تولید ملانین در نواحی آسیب‌دیده، رنگ‌دانه‌های پوست را فعال می‌کند و باعث می‌شود رنگ این نواحی مشابه رنگ طبیعی پوست شود و کمتر جلب توجه کند. لیزر درمانی انواع مختلف دارد؛ برای انتخاب بهترین گزینه با یک متخصص پوست صحبت کنید.

۶. جراحی زیبایی برای از بین بردن ترک های پوست

اگر سایر روش‌های درمانی با موفقیت عمل نکنند، جراحی زیبایی یک گزینه دیگر است که علی‌رغم هزینه‌ی بالا، برای همیشه فرد را از شر ترک‌های پوستی خلاص می‌کند. به هر حال باید در نظر داشت که جراحی آثار زخم خود را دارد. جراحی شکم ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که نه تنها علائم ترک‌های پوستی را از بین می‌برد؛ بلکه پوست و چربی اضافی شکم را برمی‌دارد؛ پوست و بافت شکم پس از این جراحی به طرز چشمگیری صاف و محکم می‌شود.

توجه داشته باشید که عمل‌ جراحی همیشه با عوارض و خطراتی همراه است؛ برای به حداقل رساندن این خطرات ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

۷. امواج رادیو فرکانس و رفع ترک های پوستی

در این روش برای سفت کردن پوست شل و افزایش تولید کلاژن از امواج رادیو فرکانس استفاده می‌شود؛ در نتیجه بافت چربی و سلولیت‌های زیر پوست کاهش می‌یابد و با افزایش گردش خون در نواحی آسیب‌دیده، ترک‌های پوستی ترمیم می‌شوند. قرمزی پوست ناشی از این روش درمان طبیعی است و پس از چند روز از بین می‌رود.
 

امواج رادیو فرکانس و رفع ترک های پوستی


۸. پلاسما درمانی برای رفع ترک‌ پوستی

درمان با پلاسمای غنی از پلاستیک (PRP) به عنوان یک روش احیای پوست و افزایش تولید کلاژن، محبوبیت زیادی کسب کرده است. در این روش بلافاصله قبل از درمان، پلاسمای تازه از خون فرد برداشت می‌شود و در محل آسیب‌دیده تزریق می‌گردد. پروتئین و دیگر فاکتورهای رشد درون پلاکت‌ها، کمک زیادی به فرایند ترمیم و بازسازی بافت پوست می‌کنند.
 

بیشتر بخوانید: رفع ترک شکم در بارداری با ۲۲ روش خانگی و دارویی


ترکیبات خانگی برای رفع ترک های پوستی

برخی افراد برای رفع این مشکل پوستی، از ترکیبات خانگی موضعی مانند کره کاکائو، روغن زیتون، شی باتر، آلوئه ورا، روغن نارگیل و ویتامین E  استفاده می‌کنند؛ این روغن‌ها و ترکیبات خانگی بیش از آنکه بار پشتوانه علمی و تجربی داشته باشند، تأثیر تلقین دارند و البته اگر در کنار درمان‌های پزشکی به کار برده شوند، ممکن است تا حدی روند درمان را سریع‌تر کنند.

ویتامین A

همان‌طور که می‌دانید رتینوئیدها به جوان‌سازی پوست معروف هستند و به همین منظور در بسیاری از کرم‌های آرایشی بهداشتی استفاده می‌شوند؛ ویتامین A به عنوان یک رتینوئید شناخته می‌شود و اعمال موضعی عصاره این ویتامین یا مصرف خوراکی آن، سلامت پوست را تضمین می‌کند. بنا بر یک تحقیق قدیمی، رتینوئید قادر است علائم ترک پوستی را تا حدی بهبود بخشد؛ البته برای اطمینان به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

اسکراب شکر

مالیدن اسکراب شکر روی پوست، درست مانند یک لایه‌بردار تمام سلول‌های مرده پوست را زدوده و لایه زیرین و جوان‌تر پوست را نمایان می‌سازد. این اسکراب برای رفع ترک‌های پوستی نیز توصیه می‌شود:

  • یک فنجان شکر را با ۱/۴ فنجان روغن نرم‌کننده مانند روغن بادام یا نارگیل مخلوط کنید.
  • مقداری آب لیمو اضافه کنید.
  • مخلوط را روی نواحی آسیب‌دیده به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بمالید.
  • این اسکراب را چند بار در هفته اعمال کنید.
     

رفع ترک های پوستی؛ همه‌ی گزینه‌ های درمانی و راهکار های خانگی


روغن نارگیل

از آنجا که ترک‌های پوستی نوعی آسیب و جراحت پوست و روغن نارگیل سرشار از خواص درمانی برای زیبایی و سلامت پوست است، استفاده مرتب از این روغن ممکن است به بهبودی ترک‌های پوستی کمک کند. هر روز مقداری روغن نارگیل بکر روی ترک‌های خود بمالید تا از قرمزی خطوط جوان کاسته شود.

روغن آرگان

این روغن از هسته میوه آرگان تهیه می‌شود و مصرف موضعی و خوراکی آن برای زیبایی و سلامت پوست خواص فراوان دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد، از این رو برخی محققان معتقدند که ممکن است ترک‌های پوستی را کاهش دهد یا حتی از ظهور آن‌ها جلوگیری کند.

پوشاندن ترک پوستی با برنزر

این خطوط پوستی سفید، برنزه نمی‌شوند و وقتی فرد پوست خود را تیره می‌کنید، بیش از پیش به چشم می‌آیند. بهترین کار استفاده از برنزر است. برای دستیابی به نتایج بهتر، هنگام اعمال یک برنزر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از استفاده از محصول برنزر، پوست را به خوبی لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده از بین برود. پوست ضخیم نواحی آرنج، زانو و مچ پا به مراقبت بیشتری نیاز دارد.
  2. قبل از استفاده از برنزر، پوست را کاملاً خشک کنید.
  3. دستان خود را قبل و بعد از اعمال محصول، با آب و صابون بشویید.
  4. مواد را در مناطقی مانند مچ پا، پا، مچ دست و دست به خوبی پخش کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.
  5. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد لباس بپوشید.
  6. پس از اعمال لوسیون، حداقل به مدت ۳ ساعت از پوشیدن لباس‌های تنگ و هرگونه فعالیتی که باعث تعریق شود، خودداری کنید.


کلام آخر

از مهم‌ترین علل ظهور ترک‌های پوستی می‌توان به چاقی و لاغری ناگهانی یا بارداری اشاره کرد. تا حد امکان از رژیم‌های لاغری یا چاقی سریع دوری کنید و به دنبال روش‌های معقولانه برای تغییر وزن باشید. اگر به این خطوط دچار شدید، صبور باشید و پس از انتخاب یکی از روش‌های درمانی ذکر شده، دوره درمان را با شکیبایی پشت سر بگذارید و در این دوره با ترکیبات طبیعی از پوست خود مراقبت کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم مطلب نگاهی تازه به روش‌های مراقبت از پوست را در ستاره مطالعه کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

https://setare.com/fa/news/37709/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C

۲۸ فروردين ۹۹ ، ۰۴:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

حرکات ورزشی بعد زایمان

حرکات ورزشی آب کردن شکم بعد زایمان

بارداری بر روی تناسب اندام خانم ها تأثیر می گذارد و همه خانم ها بعد از حاملگی دنبال راهی برای لاغر شدن هستند به خصوص در قسمت شکم که ما در این بخش از نمناک چند راه حل ساده را معرفی کرده ایم که برای آب کردن شکم بعد از زایمان بسیار موثرند.

آب کردن شکم بعد زایمان

آب کردن شکم بعد زایمان

چگونه بعد از زایمان شکمی صاف داشته باشیم؟

چگونه می توان پس از بارداری شکمی صاف داشت؟

گام 1:

داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، مانند میوه ها, سبزیجات, محصولات لبنی کم چرب, غلات سبوس دار و پروتئین های لخم به شما کمک می کنند تا وزن کم کنید.این غذاها به شما انرژی لازم برای مراقبت از کودک و ورزش را می دهند - آن ها همچنین باعث می شوند که شما احساس سیر بودن کنید و به شما کمک می کنند وزن کم کنید.

گام 2:

ورزش مناسب با وضعیت بدنی، که ممکن است در دوران بارداری شما آسیب دیده باشد. شانه های خود را پایین میاورید و موقعیت کمر ضعیفتان می تواند باعث ظاهر شدن شکم شما شود.ماهیچه های موضعی خود را با تمرین هایی بهبود دهید که ماهیچه های کمر و مرکزی شما را تقویت می کنند. یوگا و پیلاتس انتخاب های خوبی هستند، چون بر روی انجام حرکات آرام, کنترل شده در حین تقویت ماهیچه های شما و تاکید بر وضعیت خوب دارند.

 شکم صاف بعد از زایمان

 پیلاتس از تمرینات مناسب پس از زایمان

گام 3:

تمرین هایی را انجام دهید که ماهیچه های شکمتان را تقویت می کند. اگر سزارین شدید از پزشک خود اجازه بگیرید، زیرا می تواند به ماهیچه های شما آسیب برساند و نیاز به زمان دارد.

ورزش برای داشتن شکمی صاف بعد از بارداری

پیاده روی کردن:

برنامه پیاده روی خود را تا زمانی که ورزش نمی کنید، به مدت 150 دقیقه در هفته داشته باشید.این توصیه برای اکثر زنان سالم مناسب است, اما اگر شما مقدار زیادی چربی دارید, ممکن است برای کاهش وزن موثر هر هفته به اندازه 300 دقیقه نیاز داشته باشید. این زمان را در طول هفته پخش کنید.

 پیاده روی کردن

کاهش وزن بعد از زایمان با پیاده روی

پیچ خوردن و کشش پایه:

پس از چند روز می توانید تمرین های کششی ساده که برای تمام ماهیچه ها ضروری هستند, را شروع کنید.برای تنه و یا بالاتنه تان برخی از ورزش های چرخشی را می توانید انجام دهید.بیش از حد فشار ندهید -ورزش های سبک انجام دهید.

دراز - نشست:

با نشستن آرام در مرحله آغاز شروع کنید. این تمرین ویژه به شما کمک می کند که وزن خود را بر روی ناحیه شکم پایینی که بر ماهیچه ها تاثیر دارد کاهش دهید. در حالی که سرتان را روی زمین یا روی تخت گذاشته اید، دراز بکشید. شما می توانید دست هایتان را پشت گردنتان قرار دهید و سپس به آرامی سرتان را به سمت سقف بلند کنید.یا می توانید دست هایتان را در یک طرف ناحیه شکم قرار دهید و به آرامی بنشینید. این موقعیت به شما کمک می کند ماهیچه های شکمیتان را در هنگام بلند کردن سر خود نگه دارید.

 دراز نشست

آب کردن شکم بعد از زایمان با دراز نشست

ورزش های کف لگن:

تمرینات کف لگن کاملا تطبیق پذیر است - پزشک ممکن است به شما توصیه کرده باشد که اینها را در طی دوران بارداری تمرین کنید. شما باید 10 تا ست 3 تایی از اسکوییز رپز را انجام دهید. این باید کف لگن را تو شکل کاملی حفظ کند.

شنا:

برای کاهش وزن و نیز شکل دادن ماهیچه های خود تمرین کنید تا بتوانید از نفس خود خارج شوید و ضربان قلب خود را افزایش دهید.شنا باید پس از حداقل شش تا هفت هفته از تولد انجام شود تا از عفونت جلوگیری شود. ورزش های مختلفی وجود دارد و انتخاب آن بستگی به شما دارد. بسیار مهم است که شما باید حتما ورزش کنید.

 یوگا:

یوگا بهترین ورزش برای کاهش شکم پس از بارداری است. یوگا انجام دهید، ، هر روز صبح، زیرا حاوی بسته کاملی از تمرین ها و تکنیک های تنفسی برای ذهن و روح شماست. شما می توانید در خانه شروع کنید یا به کلاس بروید.

یوگا

یوگا بهترین ورزش پس از بارداری

تمرینات ورزشی چند هفته بعد از زایمان

در اینجا چند تمرین وجود دارد که می توانید بعد از چند هفته زایمانتان شروع کنید.

تخته ساعد فوری ( ایمدیت فورآرم پلنک):

هدف: شکم، پهلو، ران، باسن

حالت تخته را بگیرید.

30-60 ثانیه صبر کنید, باسن بالا و شکم را سفت کنید.

با پایین آوردن زانوهایتان می توانید چند ثانیه استراحت کنید.

4-5 بار این حرکت را تکرار کنید.

کگل:

هدف: شکم, باسن, ران .

دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و بازوهایتان را صاف نگه دارید .

بدن خود را از روی شانه تا زانو بلند کنید و موقعیت پاهای خود را تغییر ندهید.

حرکات کگل

حرکات کگل از موثرترین ورزش ها برای آب کردن شکم

پالس حوله ( تاول پالس):

هدف: شکم, گردن.

به پشت دراز بکشید.

حوله را روی زانوهایتان قرار دهید و انتهای آن را بگیرید.

نفس بکشید.

وقتی شانه های خود را از زمین بلند می کنید, نفس خود را بیرون دهید و شکم خود را بکشید.

دست نگه دارید, ماهیچه های شکم خود را رها کنید و این کار را 15-20 بار تکرار کنید.

تعدادی ورزش برای کاهش چربی شکم شما وجود دارد. زمانی که بهبود پیدا می کنید می توانید روتین خود را طراحی کنید و پزشکتان چراغ سبزی را به شما نشان می دهد. ورزش به کاهش چربی شکم کمک می کند و باعث تقویت ماهیچه های شکم و سوزاندن چربی اضافی کمر و تنه می شود. شما می توانید با تمرینات ملایمی شروع کنید و یک مربی ورزشی بگیرید تا به شما کمک کند که برنامه روتینتان را طراحی کند.

ورزش های پس از زایمان

سوزاندن کالری پس از بارداری با ورزش

حرکات ورزشی برای آب کردن شکم بعد زایمان سزارین

یک پوشش در قسمت سزارین خود قرار دهید تا فشار ورزش باعث آسیب زدن نشود.برخی از تمرین هایی که می توانید انجام دهید، عبارتند از:

1. کج کردن لگن (پلویک تیلتس):

ماهیچه های شکم را منقبض کنید و باسن خود را به جلو کج کنید.شما می توانید این کار را نشسته انجام دهید, بایستید و یا دراز بکشید. انجام این کار روزانه به تقویت ماهیچه های شکم و سرعت بخشیدن به فرآیند التیام کمک می کند.

2. تخته (پلنک):

بدن خود را در وضعیت شنا قرار دهید, در حالی که تمام وزن خود را روی ساعد, آرنج و انگشتان خود تحمل کنید. حداقل 30 ثانیه صبر کنید و این چرخه را تکرار کنید. این تمرین خوبی است چون ماهیچه های شکم را تقویت می کند و هیچ فشاری روی زخم سزارین- شما قرار نمی دهد.

حرکات پلنک

تقویت ماهیچه های شکم با حرکات پلنک

3.کگل:

ماهیچه های کف لگن خود را سفت کنید, پنج ثانیه صبر کنید و سپس رها کنید. در هنگام انجام این تمرین نفس خود را نگه ندارید. این کار را بارها و بارها انجام دهید. این کار باعث تقویت ماهیچه های لگن می شود.

4. پل :

روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید و بر روی زمین قرار دهید.کف دست هایتان را در دو طرفتان روی زمین قرار دهید. عضلات شکم خود را سفت کنید و سعی کنید به آرامی باسنتان را از روی زمین بلند کنید. ده ثانیه صبر کنید و به آرامی بدنتان را روی زمین بگذارید. این تمرین را بارها و بارها تکرار کنید، تا باسن خود را تقویت کرده و شکم تان را تغییر دهید.

حرکات ورزشی پل

راه های کوچک شدن شکم بعد از زایمان

5. اسلاید پایین شکمی ( لور ابدومینال اسلاید):

این تمرین ماهیچه های شکمی پایینی را هدف قرار می دهد که تحت تاثیر جراحی مقطع سزارین قرار گرفته اند و به تقویت کمرتان کمک می کند.روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را روی زمین پهن کنید, زانوها را خم کنید و بازوهایتان را صاف کنید.

شکم خود را تو ببرید و ماهیچه های شکمی خود را منقبض کنید تا به آرامی پای راست خود را صاف کنید. پاها را دوباره با استفاده از ماهیچه هایتان به عقب برگردانید. با پای مخالف تکرار کنید و این کار را با دو پایتان انجام دهید.

6.خم شدن به جلو:

صاف بایستید و بازوهای خود را مستقیما جلو بیاورید تا زمانی که سرتان با کمرتان همتراز شود.برای 10 ثانیه موقعیتتان را نگه دارید و دوباره بدن خود را صاف کنید. 4-5 بار این حرکت تکرار شود تا کمرتان را تقویت کرده و کالری کم کنید.

 

http://namnak.com/%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86.p41406

۰۹ فروردين ۹۹ ، ۰۳:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

مزونیدلینگ پوست

ستاره | سریس آرایش و زیبایی - مزونیدلینگ یکی از جدیدترین تکنیک‌ها برای جوانسازی پوست است که مزایای چندین روش مختلف را به‌طور همزمان دارد. اگر علاقه‌مند به روش‌های پزشکی جدید برای جوانسازی و افزایش نشاط و سلامت پوست خود هستید با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با مزونیدلینگ پوست به دست خواهید آورد.

مزونیدلینگ پوست چیست؟

مزونیدلینگ یک روش نوین برای جوانسازی پوست است که در آن از ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی پوست استفاده می‌شود. در این روش درمانی دوگانه، با یک سری سوزن ظریف زخم‌های خفیفی بر روی سطح پوست ایجاد شده که موجب فعال شدن پاسخ درمان طبیعی بدن برای تولید کلاژن و الاستین می‌شود. 
در واقع درمان در لایه مزودرم پوست صورت گرفته و کوکتل‌های مزوتراپی به عمق این لایه فرستاده می‌شوند که باعث از بین رفتن لکه‌ها، سفت شدن پوست و جوان‌تر شدن آن می‌شود. با استفاده از این روش، انعطاف پذیری و کشسانی پوست بالا رفته و در نهایت کیفیت و سلامت پوست بهبود می‌یابد.
به طور خلاصه، به انتقال دوز‌های کم دارو به داخل مزودرم همزمان با ایجاد میکروکانال‌هایی در اپیدرم و درم، «مزونیدلینگ پوست» گفته می‌شود.

 

مزوتراپی

 

مزونیدلینگ چگونه عمل می‌کند؟

مزونیدلینگ با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام شود. در این روش هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد می‌شود و باعث خواهد شد که جذب کرم‌ها و ویتامین‌های موضعی در پوست و تاثیر آن‌ها افزایش یابد. ایجاد منافذ میکرومتری بین کلون‌های سلولی در مزونیدلینگ، هم موجب افزایش جذب دارو شده و هم سلول‌های پیر و آسیب دیده را تخریب می‌کند و باعث می‌شود سلول‌های جدید و جوان جایگزین شوند.
بسته به هدف درمان در مزونیدلینگ می‌توان از محلول‌های مختلفی استفاده کرد. برای مثال برای از بین بردن لک‌های صورت از کوکتل‌های از بین برنده لک و روشن کننده استفاده می‌شود.

 

روش درمان چگونه است؟

برای مزونیدلینگ پوست ابتدا ناحیه مورد نظر را به صورت موضعی بی حس می‌کنند. سپس با استفاده از سیستم درمانی سوزنی دیجیتال، کانال‌های میکروسکوپی زیادی در ناحیه درم و اپیدرم پوست ایجاد شده که میکرو پانچ نامیده می‌شوند. میکرو پانچ‌ها همزمان با نفوذ کوکتل‌های مزوتراپی به درون لایه مزودرم، موجب تحریک کلاژن‌سازی پوست شده و با اصلاح بافت پوست و بسته شدن منافذ، ظاهر پوست بهبود می‌یابد.
به طور معمول با روش مزونیدلینگ پوست در طول چهار تا هفت روز پس از درمان ساختار کلاژنی جایگزین و پوست درخشان می‌شود.
 

مزونیدلینگ پوست

 

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

  • در میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، یک سری زخم‌های کوچک بر روی لایه‌های سطحی پوست ایجاد می‌کنند. بعد از آن در طی ترمیم و بازسازی پوست، بدن به طور طبیعی کلاژن و الاستین می‌سازد.
  • در مزونیدلینگ، با استفاده از کوکتل‌های مزوتراپی تاثیر میکرونیدلینگ چندین برابر می‌شود. در این روش همان طور که اشاره شد، ایجاد منافذ میکرومتری بین کلون‌های سلولی موجب افزایش جذب دارو شده و به دنبال تخریب سلول‌های آسیب دیده، سلول‌های جوان جایگزین می‌شوند.

 

بیشتر بدانید: جوانسازی پوست به روش میکرودرم چیست؟

 

مزایای استفاده از مزونیدلینگ پوست چیست؟

از مزونیدلینگ پوست برای درمان و جوانسازی پوست صورت، زیر چشم‌ها، گردن، دکلته و دست‌ها استفاده می‌شود و می‌توان در این نواحی، پیری و خشکی پوست، آفتاب سوختگی، ناهمواری پوست، لکه‌های ناشی از افزایش سن، جای جوش، ترک‌های پوستی و... را درمان کرد.
به طور کلی مزایای استفاده از مزونیدلینگ عبارت است از:

  • تولید کلاژن
  • جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک
  • رفع ناهمواری‌های پوست
  • درمان جای جوش و اسکار‌های قدیمی
  • افزایش الاستیسیته پوست
  • بهبود انعطاف پذیری پوست
  • کمک به افزایش نفوذ کرم‌ها و ویتامینه‌ها در پوست
  • ترمیم زخم‌ها و سوختگی‌های قدیمی
  • کم رنگ کردن لکه‌های پوست
  • افزایش خونرسانی به پوست
  • رفع ترک‌های پوست (مانند ترک‌های ناشی از بارداری یا چاق و لاغر شدن سریع)

 

مزونیدلینگ پوست

 

مراقبت‌های پیش از درمان

  • از سه روز قبل از مزونیدلینگ نباید دارو‌های رقیق کننده خون مانند آسپرین و نروفن استفاده کرد و اگر به طور مداوم از این دارو‌ها استفاده می‌کنید آن را به پزشک اطلاع دهید.
  • از سه روز قبل نباید از رتینول استفاده کرد.
  • اگر سابقه تبخال دارید آن را با پزشک در میان بگذارید.
  • از دو هفته قبل از درمان مزونیدلینگ نباید تزریقات زیبایی نداشته باشید.
  • محل مورد درمان را برنزه نکنید.


مراقبت‌های پس از درمان

پس از درمان ناحیه مورد نظر احتمالا کمی قرمز خواهد بود که بعد از چند ساعت خود به خود رفع می‌شود. اما به طور کلی سه تا پنج روز بعد از مزونیدلینگ پوست بهبود می‌یابد و شما می‌توانید فعالیت‌های عادی و روزانه خود را از سر بگیرید. اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه ۳ تا ۵ روز موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • از آرایش کردن بپرهیزید و در مورد استفاده از محصولات مراقبت از پوست با پزشک مشورت کنید. 
  • حداقل تا یک روز ورزش نکنید.
  • محل درمان را تحریک و دستکاری نکنید.
  • از برنزه کردن پوست خود و استفاده از سولاریوم بپرهیزید.
  • از شنا در استخر و آب کلردار پرهیز کنید.
  • از سونا و دوش آب داغ استفاده نکنید.
  • فیلر‌های پوستی تزریق کنید.
  • از محصولات فعالی، چون گلیکولیک اسید و رتینول استفاده نکنید.
  • پس از درمان سعی کنید به طور کلی از محصولات آرایشی و بهداشتی مینرال استفاده نمایید.


عوارض درمان با روش مزونیدلینگ پوست

  • قرمز شدن و تورم کم در نواحی تحت درمان
  • پوسته پوسته شدن و تیرگی کم پوست تا یک هفته بعد از درمان
  • عفونت پوستی (نادر است)
  • بروز آکنه (خفیف)
  • میلیا (به راحتی از بین می‌رود)


چه زمانی نباید از مزونیدلینگ استفاده کرد؟

اگر

  • عفونت پوستی فعال مانند تبخال دارید؛
  • از دارو‌های ضد انعقاد خون مانند وارفارین استفاده می‌کنید؛
  • بیماری سیستم ایمنی داشته یا به هر علتی مانند دیابت کنترل نشده یا مصرف دارو سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است؛
  • به خاطر آسیب به پوست سابقه کلوئید دارید؛
  • سابقه حساسیت به کوکتل‌های مزوتراپی دارید؛

مزونیدلینگ روش درمانی مناسبی برای شما نیست.

 

مزونیدلینگ پوست


سوالات متداول

۱. بعد از خروج از کلینیک، پوست صورت چه شکلی دارد؟

واکنش پوست هرکس به درمان می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی احتمالا کمی قرمز و متورم خواهد بود.

 

۲. آیا پس از درمان مزونیدلینگ نیاز به استراحت داریم؟

اینگونه درمان‌ها اصولا نیاز به استراحت ندارند، اما مراقبت‌های پس از درمان که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد و توصیه‌های درمانگر را باید رعایت کنید.

 

۳. بعد از چه مدت نتیجه درمان را مشاهده خواهیم کرد؟

در درمان‌های تهاجمی مانند سوزن زدن به پوست نتیجه درمان را دیرتر از درمان‌های کمتر تهاجمی مانند لایه برداری‌های سطحی مشاهده خواهید کرد و گاهی حتی تا یک ماه بعد شاهد نتیجه خواهید بود؛ اما قطعا نتیجه بهتر و بادوام‌تری خواهید گرفت. با این حال از چند روز بعد از درمان متوجه روند بهبودی در پوست خود خواهید شد.

 

۴. چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از درمان بگیریم؟

مراقبت‌های بعد از درمان را رعایت کرده و می‌توانید درمان خود را با دیگر درمان‌های موازی مثل نور درمانی LED و استفاده از محصولات مراقبت از پوست تایید شده و مینرال همراه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. روش نور درمانی LED آرامش بخش بوده و با نفوذ به سلول‌های پوستی، عملکرد داخلی آن‌ها را افزایش داده و با تحریک جریان خون در لایه درم پوست، به رفع مشکلات پوستی مثل آکنه کمک کرده و روند بهبودی پوست را افزایش می‌دهد.

 

سلامت پوست

 

۵. روش مزونیدلینگ چگونه روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

نفوذ کوکتل‌های مزوتراپی در منافذ پوست باعث به جریان افتادن خون در این لایه‌های پوستی و ایجاد کلاژن و الاستین می‌شود. در نتیجه پوست نرم‌تر و منعطف‌تر از قبل شده و تاثیر کرم‌ها و ویتامین‌ها نیز بیشتر می‌شود. وقتی محلول‌های مزوتراپی به لایه‌های مختلف پوست وارد می‌شوند جوش‌های پوستی و لکه‌ها راحت‌تر درمان خواهند شد.

 

۶. محلول‌های مورد استفاده در مزونیدلینگ چیست؟

در این نوع درمان از انواع مختلف کوکتل‌های مزوتراپی استفاده می‌شود که به نوع درمان و موضع هدف بستگی دارد. برای مثال در مزونیدلینگ مو از کوکتل‌های تقویت مو استفاده شده یا اگر هدف از بین بردن جوش و آکنه باشد از کوکتل‌های مناسب برای درمان جوش استفاده خواهد شد.

 

۷. چرا بهترین زمان برای مزونیدلینگ ماه‌های سرد سال است؟

درمان‌های جوانسازی پوست همچون میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ پوست در ماه‌های سرد سال نتیجه بهتری خواهند داشت، زیرا در فصول سرد تابش آفتاب کمتر است و راحت‌تر می‌توان قسمت‌های تحت درمان را بدون ناراحتی از گرما، از آفتاب پوشاند. همچنین در هوای سرد قرمزی و التهاب پوست بعد از درمان کمتر خواهد بود و زودتر پوست ریکاوری می‌شود.

 

۸. آیا روش مزونیدلینگ، دردناک است؟

به خاطر استفاده از سوزن‌های ظریف و کم عمق، میزان درد بسیار کمی دارد و البته قبل از درمان، پوست به صورت موضعی بی حس می‌شود.

 

۹. تعداد جلسات درمانی چقدر است؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب حداقل ۶ جلسه به فاصله ۴ هفته درمان مزونیدلینگ توصیه می‌شود.

 

۱۰. هزینه میزونیدلینگ پوست چقدر است؟

هزینه این روش درمانی بسته به ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین دستمزد پزشک متفاوت است. تا زمان نگارش این مقاله هزینه هر جلسه درمانی به طور میانگین بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان است. این درمان یک درمان زیبایی به حساب می‌آید و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

 

سخن آخر

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ پوست روش‌های جوانسازی بی خطری هستند که با توجه به نتیجه حاصله و مقایسه با روش‌های دیگر تا حدی با صرفه نیز به حساب می‌آیند. از این درمان می‌توان برای انواع پوست استفاده کرد و جای آکنه و خطوط و چین وچروک پوست را درمان نمود.

برای گرفتن بهترین نتیجه، از کیفیت دستگاه‌ها و مواد مورد استفاده و همچنین تجربه و مهارت کافی متخصص پوست مطمئن شوید. پس از درمان نیز روش‌های مراقبت از پوست را به خوبی رعایت کنید. اگر تجربه یا سوالی در این زمینه دارید آن را از طریق بخش نظرات و پرسش‌ها با ما مطرح نمایید.

https://setare.com/fa/news/35717/%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

۰۹ فروردين ۹۹ ، ۰۳:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا

خواص روغن های بنفشه و زرده تخم مرغ

در ادامه برای هر روغن طبیعی بهترین و مفیدترین کاربرد و خاصیت آن بیان شده است.

روغن بنفشه

روغن بنفشه در گروه روغن‌های طبیعی اسانسی با طبیعت سرد قرار می‌گیرد. از این رو معمولا به عنوان یک پایه ترکیب مناسب برای اکثر روغن‌های دیگر به کار می‌رود. روغن بنفشه اصل معمولا بر پایه زیتون تهیه می‌شود و خواصی بسیار مفید دارد. برای تهیه این محصول از قسمت‌های مختلف گیاه استفاده می‌شود. خواص بینظیر این روغن در زمینه‌های مختلف قابل بررسی است:

  • کاهش التهاب پوست
  • درمان اختلالات جنسی
  • مراقبت از پوست
  • درمان جوش و آکنه
  • درمان کوفتگی عضلات
  • درمان آبریزش بینی
  • کاهش استرس روزانه
  • درمان سر درد
  • درمان درد نوک سینه
  • درمان بی خوابی
  • درمان عفونت مثانه
  • درمان نفخ شکم

همانطور که مشاهده می‌شود زمینه‌های کاربرد روغن و عصاره بنفشه بسیار گسترده است. اکسیر عشق یکی از القاب این محصول است که در یونان باستان بدان منسب بوده است. خواص بینظیر روغن در افزایش و بهبود عملکرد جنسی زوجین از دلایل این نام گذاری است. روغن بنفشه برای افزایش رشد موها با روغن کندش و نخود قابل ترکیب شدن است.

روغن جعفری 

روغن جعفری اصل به عنوان یک ترکیب ضد باکتری و ضد رماتیسمی طبیعی شناخته می‌شود. روغنی گرم و محرک گردش خون که مانع ورم و گرفتگی عضلات و بافت‌های بدن می‌شود. همچنین خواصی در زمینه کاهش دردهای مفاصل و استخوان‌ها نیز برای این محصول ذکر می‌شود. خواص روغن جعفری برای پوست نیز تا حدی قابل قبول است :

  • جلوگیری از آکنه
  • پاکسازی پوست از باکتری و آلودگی‌ها
  • روشن کننده پوست
  • لیفت پوست و رفع چین و چروک
  • رفع عفونت های پوستی
  • کاهش سموم
  • مناسب برای مشکلات قاعدگی
  • کاهش درد مفاصل
  • رفع درد های مزمن و بیماری‌های عضلات

این روغن که معمولا کاربردهای درمانی دارد به راحتی از برندهای معتبر قابل تهیه است.

روغن جوانه گندم 

روغن جوانه گندم اصل از قسمت میانی یا هسته دانه‌های گندم تهیه می‌شود. این روغن سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و فسفر است و انواع مواد معدنی را در خود دارد. ویتامین‌های گروه B نیز از دیگر مواد موثره این روغن منحصر به فرد هستند. از روغن جوانه گندم به عنوان یک روغن خنثی با توانایی تبدیل به روتین پوست و مو یاد می‌شود. این روغن متعادل برای انواع پوست و مو قابل به کارگیری است. یکی از نقاط قوت این روغن ترکیب پذیری بالا و قابلیت انتقال و بهبود خواص دیگر روغن‌ها است. به موارد زیر که برخی از خواص این روغن هستند، توجه کنید:

  • افزایش رشد مو
  • ضد ریزش مو
  • ترمیم کننده آسیب دیدگی مو
  • نرم کننده طبیعی مو
  • درمان التهاب‌های پوست
  • تولید کلاژن پوست
  • ضد آفتاب طبیعی پوست
  • داشتن پوستی سالم و درخشنده
  • آبرسانی به سلول های پوستی
  • ضد چین و چروک و پیری پوست

روغن خراطین 

روغن خراطین محصولی با خاصیت حجم دهندگی طبیعی به اندام‌های مختلف بدن است. این روغن که معمولا با پایه زیتون تهیه می‌شود حاوی خواص کرم ازینتیفیدا یا همان خراطین است. روغن مذبور به رنگ تیره بوده و دارای بوی نامطلوبی است که البته محصولات جدید معمولا تصفیه شده و بوی آزار دهنده آن تا حد زیادی حذف شده است. روغن خراطین اصل برای قسمت‌های مختلف بدن قابل مصرف است و نحوه استفاده راحتی دارد. معمولا عارضه خاصی در پی ندارد و تنها ممکن است به دلیل طبیعت گرم و خشک خود سبب التهاب شود. روغن خراطین جهت بهبود خواص با برخی دیگر از روغن‌های طبیعی مانند زالو و شنبلیله ترکیب می‌شود.

روغن زرده تخم مرغ 

روغن زرده تخم مرغ یکی از بهترین مواد برای رفع ریزش مو و دیگر مشکلات پوست و موی سر است. به دلیل خواص گسترده روغن زرده تخم مرغ در محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود. این روغن با ماساژ دادن روی پوست می‌تواند برخی بیماری‌های پوستی را درمان کند . هم چنین برای تنظیم گردش خون و رفع گرفتگی و درد عضلات و ماهیچه‌ها مفید است. برخی از خواص مهم روغن زرده تخم مرغ به صورت زیر است:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • درمان شوره سر
  • مرطوب سازی مو
  • ضد التهاب پوست
  • رفع خشکی پوست
  • ضد پیری پوست
  • درمان جای زخم و سوختگی
  • درمان قارچ پوستی
  • افزایش گردش خون
  • درمان درد های موضعی

روغن مذبور طبیعتی گرم دارد و به همین علت به عنوان مسکن طبیعی دردهای موضعی به کار می‌رود.

علاقه مندان برای مطالعه خواص تمام روغن‌های طبیعی می‌توانند به وب سایت ویسکا اویل مراجعه کنند.

https://news.akhbarrasmi.com/news/139901024598912497/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/?_ga=2.11837751.226217313.1585332659-1532675982.1556888780

۰۹ فروردين ۹۹ ، ۰۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی میسا